VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



lördag 6 augusti 2016



När jag ändå var inne på plankan så måste jag visa några till övningar, här på balansboll. En del övningar har jag fått av min sjukgymnast, en del har jag hittat på nätet och en del i en bok som heter Träna med balansboll av Jonas Lissjanis och Gustav Ström.




Situps på balansboll. 





Bron. Ha skulderpartiet mot bollen och håll kroppen rak med spänd stjärt. Gå ner med stjärten mot underlaget och lyft sedan upp den och håll den stilla och spänd ett par sekunder, gå ner igen... Upprepa 8-12 gånger och vila en stund. Gör totalt tre set.







Ligg på rygg med armarna utmed sidorna och fötterna på balansbollen. Spänn musklerna och lyft upp kroppen så att den blir rak, rulla sakta in bollen mot rumpan och rulla sakta ut den igen. Upprepa 8-12 gånger och sänk sedan ner kroppen mot underlaget igen. Gör tre set.




Stå med händerna på underlaget, fötterna på balansbollen och håll kroppen rak, rulla in bollen så du får knäna under magen och rulla sakta ut igen. Upprepa 8-12 gånger. Gör tre set.


Inga kommentarer: