VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



onsdag 28 februari 2018



Jag gillar att shoppa loppis och tänkte bjuda på lite loppistips i mina hemtrakter. Oftast köper jag böcker, porslin och andra småsaker men möbler tycker jag är ganska svårt att hitta i second hand butiker. Dock händer det ibland, som stolarna och bordet på bilden ovanför som jag hittade på Erikshjälpen i Eslöv. Annars brukar jag leta på blocket ifall jag är ute efter någon speciell möbel eller så kan man ju besöka Reformfurniture eller Old is Gold, fast då blir priset ett helt annat...



Antikvariat Källaren i Eslöv, bästa tipset ifall du är ute efter böcker, stort sortiment och bra priser.




Erikshjälpen i Eslöv, här finns möjlighet att göra fynd men du kan också få betala 20 kr för ett IKEA-glas som kostar 10 kr i nypris.



Emmaus Fredriksdal, mycket böcker, porslin och andra småsaker. Inte så stort sortiment av möbler men det finns det mer av på Emmaus Myllan i Marieholm som öppnade  hösten 2017.



Återbruket i Kävlinge som drivs av Lions har massor av varor till bra priser.



Ugglan Second Hand i Lund, mysig butik med trevlig personal och bra priser.



Erikshjälpen Öresundsvägen i Lund, stor butiksyta med mycket varor. Bra sortiment av böcker och massor av porslin.
Inne i Lunds centrum finns det flera second hand butiker, bland annat ErikshjälpenHumana och
 Emmaus.



Erikshjälpen i Åkarp, ganska nyrenoverad och fräsch butik, stor yta och mycket varor.




Butik Gul i Kölleröd som har öppet vår-höst (kolla hemsidan för öppettider), mysig butik, ett café med goda smörgåsar och trevliga ägare/personal.




Old is Gold vid Borgeby Slott utanför Bjärred, retrobutik med designmöbler och lampor från främst 50-, 60- och 70-talet.





Reformfurniture utanför Lund, retrobutik med stort showroom med möbler och lampor från 50-, 60-, 70- och 80-talet och massor av porslin och prydnadssaker.

Inga kommentarer: