VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



torsdag 5 oktober 2017





















En dag gjorde vi en utflykt till El Palmar, byn som paellan har sitt ursprung ifrån, och sjön La Albufera. Vi kom fram vid 12-tiden i 30-gradig hetta och trodde först att vi kommit till en spökby men sen såg vi några grånade män som satt och drack öl och vin på en uteservering. När vi gick runt i byn som bestod av två parallella gator upptäckte vi att den var omgärdad av kanaler och risfält, att det fanns en liten kyrka och massor av restauranger (någon nämnde att det finns 37 restauranger i byn) som alla serverar den godaste paellan som finns. Vi åkte på en guidad båttur på sjön La Albufera, det var en kort tur på 45 minuter, ganska lagom eftersom vi började bli rejält hungriga. Vi fick tipset av vår guide att äta all i pebre (ål) som tydligen var väldigt speciellt för byn, så vi testade och blev inte speciellt imponerade. Givetvis åt vi paella också och sedan tog vi bussen hem igen...

Inga kommentarer: