VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



tisdag 16 augusti 2016
















Efter en väldigt lång bilfärd på tio timmar, med korta stopp för lunch och toabesök, kom vi fram till Krakow och lägenheten som vi hyrt via Airbnb på ulica Karmelicka. Vi bodde i en fräsch, nyrenoverad lägenhet i ett hus som var i stort behov av kärlek och omvårdnad, spårvagnen stannade precis utanför porten men ville man hellre promenera tog det bara tio minuter ner till stortorget (Rynek Glowny). Överallt hade jag läst om hur vackert Krakow är, till och med "Europas vackraste stad", och visst är Krakow vackert men ändå, så vackert är det inte! Det är endast runt stortorget och på de närmsta gatorna runt omkring som det ligger fantastiskt vackra hus men går du en liten bit utanför är det väldigt slitet och ruffigt...


Inga kommentarer: