VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



tisdag 15 december 2015








Vi är mitt uppe i en renoveringsyra. Eftersom barnen flyttat hemifrån och det stod två rum utan någon speciell användning så tyckte vi (eller kanske mest jag) att det var dags att sätta igång med en renovering. Vi började med att ta bort de gamla laminatgolven och där under hittade vi en plastmatta från 1962 som också åkte ut. Vi målade taken vita och därefter var det dags för väggarna, det minsta rummet ska bli ett gästrum och där valde vi en ljusgrå nyans. Det största rummet ska bli ett bibliotek och där målade vi i en grön nyans, Nordsjös Dusky Fontaine. I går målade jag elementen och idag ska dörrkarmarna fräschas upp och sedan är det "bara" parketten och listerna som ska komma på plats...

Inga kommentarer: