VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



tisdag 5 augusti 2014






I år satsade jag på tre olika sorters bönor, haricots verts, purpurbönor och vaxbönor, och ni kan tro att vi har skördat. Ännu så länge är vi uppe i 13 kilo bönor, vår frys är fylld till bredden och det finns mer att skörda vilken dag som helst. Det har visat sig att haricots verts växer snabbast och ger störst skörd, vaxbönorna tar längst tid på sig att bli mogna och purpurbönorna är vackrast okokta eftersom de blir mörkgröna vid kokning...

Inga kommentarer: