VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



onsdag 1 januari 2020



Jag välkomnar 2020 med öppna armar och hoppas på ett bra år, ett bättre år, ett år då champagnekorkarna poppar och lyckan ler mot oss.


Slänger också in en bild på senast lästa, en bok om champagne som jag fick i julklapp av mamma och pappa. Jag älskar champagne och egentligen borde jag unna mig själv att dricka det oftare. Kanske skulle jag ta efter Madame Lily Bollinger som svarade så här när hon fick frågan om när hon dricker champagne: 

”I drink my Champagne when I’m happy and when I’m sad. Sometimes I drink it when I’m alone. When I have company I consider it obligatory. I trifle with it when I’m not hungry and drink it when I am. Otherwise I never touch it – unless I’m thirsty.”

...

Inga kommentarer: