VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



onsdag 18 september 2019

















 

Sista dagen i Epernay, vi hämtade våra hyrcyklar på morgonen och gav oss iväg mot Hautvillers för att besöka kyrkan där Dom Perignon ligger begravd och för att provsmaka champagne. Sedan rullade vi neråt, mot Cumières där vi stannade vid floden och åt en enkel lunch. Resten av dagen cyklade vi längs med en kanal, ibland stannade vi till i små byar som vi passerade, drack kaffe, köpte Pain au chocolat på ett bageri och njöt av naturen. Klockan 16.30 lämnade vi tillbaks cyklarna och då var vi ganska trötta efter en heldag på cykel, kvällen tillbringade på ett brasserie och jag åt den märkligaste efterrätten någonsin, Baba au rhum...

Inga kommentarer: