VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



torsdag 23 augusti 2018





Jag slarvade lite i höstas och grävde inte upp alla jordärtskockorna i rabatten, nu har de spridit sig och står i full blom. 


I går bjöd Eila och jag familjen på tre rätters middag och då passade vi på att göra jordärtskockspuré till huvudrätten, sååå gott! Jag var lite för exalterad av förrättens ostronskivling för att hinna med att ta en bild av den, men god var den, smörstekt med sallad, rostade pinjenötter och en mild grönmögelost. Huvudrätten bestod av jordärtskockspuré, ugnsbakad rödbeta, syrad lök, getost och torskrygg. Till dessert serverade vi chokladkaka med hemmagjord glass, den ena med smak av brynt smör och den andra vaniljglass med kolasås, valnötter och flingsalt, till det en mynta och limesås och ett hallon på toppen...

Inga kommentarer: