VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



lördag 20 juli 2019















Ett tag gav jag nästan upp hoppet över mina odlingar. Spenat och ruccola gick direkt upp i blom, salladsfröna tog inte så jag fick så om och så om och ändå har det gett ett väldigt magert resultat. Nu börjar det dock hända lite saker på annat håll, bönorna står i blom och mina blåbärsplantor ger lite bär. I växthuset har tomaterna börjat mogna, även om plantorna bara ger hälften mot vad de brukar ge, vi har skördat en del gurka och nu är det fler på gång igen. Mina chili- och paprikaplantor har också tagit sig bra och börjar nu producera lite frukter. Det är lite tidigt att göra en sammanfattning över odlingssäsongen men ännu så länge så är jag inte vidare nöjd...

Inga kommentarer: