VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



måndag 2 juli 2018










I trädgården växer det så det knakar, just nu skördar vi mest spenat, sallad och zucchini. Zucchinin blir bland annat till biffar, pasta och inlagd zucchini. Snart nog kan vi börja skörda tomater och bönor, mest spänd är jag över hur det ska gå med aubergine-plantan för en sådan har jag aldrig haft förut. Och så börjar det bli dags att plocka svarta vinbär och koka saft, lite av de röda vinbären hamnar i paj tillsammans med blåbär och resten får fåglarna äta...

Inga kommentarer: