VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



tisdag 6 mars 2018




I måndags (26/2) tog jag morgonflyget till Paris och lagom till lunch var jag framme i centrum och träffade Eila, vid Place de Clichy hittade vi en mysig uteservering i solen. På eftermiddagen hade Eila lite ärenden att uträtta i kvarteren runt Operan och vi passade på att ta en promenad och att fönstershoppa...








På tisdagen (27/2) hade "ryss-kylan" nått Paris, uteserveringarna gapade tomma, näsorna rann och de flesta höll sig nog inomhus. Vi besökte en saluhall/marknad och köpte jordgubbar, fyndade böcker på en loppis och värmde oss sedan på ett café...










Sedan började det snöa och vi åkte till Galeries Lafayette, kollade runt lite och åkte upp till takterrassen och tittade på utsikten. På hemvägen köpte vi med oss champagne till kvällens middag som jag lagade under tiden som Eila pluggade...


Inga kommentarer: