VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



fredag 8 december 2017





Ända sedan jag var och hälsade på hos Eila i Paris och vi var på libanesisk brunch och åt den allra ljuvligaste baklavan har jag varit sugen på att testa att göra egen. När jag fyllde år fick jag boken Shakshuka och där finns ett recept på baklava som jag testade att göra i går, när mannen smakade sa han "det här är lycka" och själv hamnade jag någonstans i sjunde himlen...

1 kommentar:

Nässelblom och choklad sa...

Wow, vad gott med egen baklava. Skickligt att baka sådan, använde du valnötter eller pistagenötter?