VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



onsdag 18 oktober 2017



Jag undrar om det finns någon tjej/kvinna som aldrig blivit antastad av någon kille/man, finns det någon som aldrig blivit tafsad på i en folksamling, finns det någon som aldrig fått höra kommentarer om sin kropp utan att ha frågat efter det? 

#metoo sprider sig över nätet och jag önskar verkligen att det får killar/män att tänka till, att de rannsakar sig själv över hur de beter sig, över hur de pratar med varandra i grupp och över hur de beter sig i grupp. Jag önskar att #metoo leder till diskussioner i skolor, på arbetsplatser, i föreningar, på gym och i hemmen om hur man bör bete sig mot sina medmänniskor. Jag vet att alla killar/män inte beter sig som svin men som man kan det vara klokt att tänka efter om det skulle vara okej om någon pratade så/gjorde så mot din dotter, fru eller mamma innan du närmar dig en tjej/kvinna...

Inga kommentarer: