VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



fredag 13 oktober 2017





I onsdags kväll slog Oskar och Madeleine upp dörren till sin retro och design butik, Old is Gold, på Borgeby slott utanför Bjärred. De säljer "vanliga" möbler och inredningsdetaljer från 50-, 60- och 70-talet och riktiga designklassiker, alla möbler är varsamt renoverade och elen är nydragen i all belysning. När jag besökte Old is Gold fanns det bl a en Hans J Wegner bokhylla i ett fantastiskt fint skick och sex stycken orange Verner Panton stolar. Deras showroom är väldigt inspirerande och jag blev sjukt sugen på att ändra om här hemma. Behöver du också lite inspiration eller är du på jakt efter möbler från 50-, 60-, eller 70-talet så passa på att besöka dem på lördag (14/10) för då håller de öppet mellan 11-15. Ett tips är att följa dem på facebook för att bli uppdaterad om deras öppettider...

Inga kommentarer: