VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



måndag 24 juli 2017






I fredags åkte Björn och jag till IKEA museum i Älmhult, vi kom fram lagom till lunch och började med att äta laxbullar på restaurangen. Vi blev positivt överraskade av hur bra kvalitet det var på maten, dessutom till ett bra pris, 70 kronor för en rejäl lunch. Efter lunchen gick vi in på museet, utställningen börjar med att visa våra rötter och en presentation av Ingvar Kamprad. På andra våningen är det en utställning om hur IKEA har utvecklats från starten fram till i dag. Det finns också ett "film-rum" som visar hur olika människor i olika delar av världen använder sina IKEA-möbler. Längst ner i byggnaden finns en tillfällig utställning, när vi var där handlade den om tyger och de som ville kunde få sy kuddfodral, tygpåse eller förkläde. En perfekt utflykt för en regnig dag...

Inga kommentarer: