VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



måndag 23 januari 2017



I lördags åkte vi in till Malmö för att titta på Inta Rukas foton på fotogalleriet [format]. Utställningen består av ett 50-tal bilder med korta bildtexter, handskrivna med blyerts direkt under en del av bilderna, ofta namn, årtal och ett par rader som berättar om människorna på de finstämda porträtten. Det visas också två filmer av dokumentärfilmaren Maud Nycander, Fotografen från Riga och Vägens ände, tyvärr var vi på plats lite mitt i filmerna och valde att gå vidare...


till moderna museet och utställningen med Francesca Woodman. Så det blev en lördag med två fotoutställningar som gav massor av inspiration och väckte en längtan till att ta tag i fotograferandet igen...


Inga kommentarer: