VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



måndag 30 maj 2016

















En titt in i mitt växthus, lite smått rörigt för tillfället med fiberduk lite här och var för att skydda tomatplantorna mot allt för stark sol. Ljusslingan är solcellsdriven, perfekt när man inte har el utdragen och inte vill sätta på och stänga av en batteridriven slinga. Mina doktor Westerlund sticklingar trivs bra och jag har köpt en ny sorts doftpelargon som luktar mint, lite konstig form på den ännu så länge men det kanske reder upp sig så småningom. Jag har också köpt en lager, blir gott till höstens grytor, och basilika har vi sått i två omgångar. Elliot har tagit sticklingar på mina svartvinbärsbuskar och de har tagit sig riktigt fint. Jag har tre sorters tomater som jag har sått från egna frön, Black Sea Man, Black Sweet Cherry och Vinbärstomater, och minigurka som ger lagom stora gurkor på 10-15 cm. Rosmarin vill jag aldrig vara utan och så chili förstås, i år fyra olika sorter, och så har Elliot sått lök som vi måste plantera ut så fort vi hinner...

Inga kommentarer: