VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



onsdag 7 oktober 2015





























Så kom Elliot och Estelle också till Paris och vi åkte till Operan och förundrades över hur stor och fantastiskt vackert utsmyckad byggnaden är. Efter besöket på Operan gick vi till Eilas jobb, cojean som ligger i köpcentret Printemps, för att svalka oss med goda fruktdrycker. Sidan om Printemps ligger ytterligare ett köpcenter, Galeries Lafayette, som har en takterrass högst upp med en otrolig utsikt över Paris. Sedan var det dags för lunch och vi tog metron till Canal Saint-Martin och letade upp ett ställe som Eila blivit tipsad om, Le Comptoir General, som serverade lite afrikainspirerad mat. Maten var helt okej medan lokalerna var spännande med en massa roliga och udda detaljer, helt klart värt ett besök...

Inga kommentarer: