VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



torsdag 2 juli 2015








Blommorna avlöser varandra, de här bilderna tog jag för nästan en vecka sedan och sedan dess har kameran fått vila för jag har varit fullt upptagen med att rensa bort ogräs från gräsmattan...



Tidigt i våras tyckte jag att vår gräsmatta var alldeles fantastisk, grön och fin och minimalt med ogräs, sedan vet jag inte vad som hände. Plötsligt hade vi gula blommor i massor och vid närmare efterforskning visade det sig vara jordklöver. Enligt plantskolan så fanns det inget annat att göra än att plocka bort det för hand (eftersom vi inte vill spruta med roundup), och nu, många, många timmar senare är allt borta, hos oss, grannarna har sitt kvar och jag hoppas verkligen att det inte kommer hit igen...

Inga kommentarer: