VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



onsdag 6 maj 2015





Hej, nu värmer vårsolen, fåglarna kvittrar, odlingssäsongen har gått igång och jag tror minsann att det är dags att börja blogga så smått igen. Jag satt och tittade igenom mina gamla blogginlägg och upptäckte att jag saknade det där med att kunna gå tillbaka och se vad som hänt och när det hänt, se när rapsen gick i blom förra året, hur vi tillbringade semestern 2010 osv.

 Jag började blogga 2008, då bestämde jag mig för att göra ett inlägg per dag, för att göra något vettigt av mina bilder och min tid. Tid hade jag ganska gott om eftersom jag fått igenom min ansökan om sjukersättning efter många år av utredningar, läkarbesök och inte minst oro för framtiden. Jag tror inte att jag har skrivit det här förut men jag skadade ryggen i en cykelolycka 2000 och eftersom jag är stelopererad i hela ryggen på grund av skolios fanns det inget att göra åt skadan. Då menar jag kirurgiskt, givetvis tränar jag mycket och försöker hålla igång så gott det går. I alla fall så flöt bloggandet på med en väldig fart, jag var ute i naturen och fotograferade nästan dagligen under flera års tid. Så för ett par år sedan blev jag sämre, kunde inte längre gå några långa sträckor och ofta ville jag så mycket mer än vad kroppen orkade med.  I slutet av förra året när jag låg hemma i soffan, trött efter att aldrig få sova en hel natt i sträck, trött på smärtan och stressad över att inte kunna lägga upp någon vettig bild på bloggen tappade jag till sist inspirationen till att fotografera, slutade till och med att "se" bilder och funderade på att sälja mina kameror.  Men nu har det vänt, kanske på grund av ljuset och våren eller på grund av min ihärdiga träning, och jag gör ett nytt försök.  Inte varje dag, kanske inte ens en gång i veckan men då och då, när orken finns,  för att hålla reda på mig själv och dagarna som går...

2 kommentarer:

Hans-Ove sa...

Välkommen tillbaka i bloggvärlden. Jag har saknat dina fina bilder. Jag har tidigare lovprisat dina naturbilder som ofta är sparsmakade och enkla. Jag hoppas få se mer av det i fortsättning. Hoppas hälsan tillåter många sköna stunder utomhus under sommaren.

Lotta sa...

Hej, det här är första gången jag tittar in hos dig och jag är helt tagen av dina bilder, de är ju fantastiska, hoppas verkligen du får tillbaka inspirationen och orken och kan glädjas åt dina mästerverk! En sak är säker, jag återkommer! Glad vår och välkommen att kika in hos mig! /Lotta