VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



onsdag 16 april 2014























Paris - dag 1

Vi hyrde en lägenhet i utkanten av Montmartre och när vi kom dit sent på torsdagskvällen var Eila redan på plats, det blev stort kramkalas och sedan stöp vi i säng. På fredagen vaknade vi till solsken och ljudet av bilar, mopeder och barn som var på väg till skolan. Efter ett besök i kvarterets mataffär åkte vi till Quartier Latin, kollade i bokstånden längs med Seine, insöp atmosfären och köpte böcker på Shakespeare and Company och sedan var det dags för lunch. Efter lunch åkte vi till Marais för lite second hand-shopping på Free´P´Star och Kilo shop och efter det vidare till Montmartre och mer second hand-shopping på Chinemachine. Där någonstans tog orken slut och vi begav oss "hemåt"  för att vila fötterna och laga middag...

Inga kommentarer: