VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



måndag 23 september 2013



Helgen gick i en rasande fart, det började med äppelplockning i fredags, kalas i lördags och slutade med äppelmustning igår. Äkta vara har en fantastiskt bra sak som heter fruktförmedlingen, där kan man hitta privatpersoner som skänker bort frukt som de inte har möjlighet att ta hand om själv, och det passade oss perfekt eftersom vi inte har något äppelträd men gärna ville testa att göra egen äppelmust i mustpressen som Elliot och hans morfar har byggt. Är ni nyfikna på hur mustpressen byggdes och hur mustningen gick till kommer det förmodligen snart upp bilder och info på Elliots blogg, Ekobladet...

1 kommentar:

Nässelblom och choklad sa...

Vad bra att de som har för mycket äpplen ger dem vidare. Vad kul att göra egen äppelmust dessutom i en egenbygd mustpress, jag vet annars att det finns musterier där man kan lämna in sina äpplen. Jag får helt enkelt kika in hos Elliot för att få veta mer om projektet!