VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



söndag 15 september 2019

















På söndagen, vår sista dag i Bourgogne, åkte vi till Dijon och som vanligt på en söndag i Frankrike hade de flesta butikerna stängt. Vi promenerade runt i stan, kollade in kyrkan, Notre-Dame, tittade på husen, i skyltfönsterna och åt lunch. På väg tillbaka till Beaune körde vi förbi några riktigt fina inhägnade vinodlingar, clos. På kvällen tog vi en sista promenad in till centrum, testade vars ett glas kir, svartvinbärslikör med Bourgogne Aligoté, och gick sedan hem och packade inför morgondagen...

Inga kommentarer: