VÄLKOMMEN!
Jag heter CAMILLA ALVÉN och det här är en fortsättning på min första blogg, Camillas foto.

Numera använder jag bloggen som en form av dagbok, här ryms vardag, resor och odling. Jag fotograferar med en Canon 5D Mark II och ibland med en iPhone 8.

Alla bilder är fotograferade av mig och skyddade enligt upphovsrättslagen. Är du intresserad av att använda eller köpa en bild är du välkommen att höra av dig (camilla.alven@gmail.com).



söndag 27 september 2015


















I går åkte vi upp till norra Skåne för att plocka svamp, där uppe har vi "vårt" blåbärsställe dit vi åker varje sommar och nu har vi även hittat ett "eget" svampställe. Det gick sådär i början men sedan lossnade det plötsligt och korgen blev tyngre och tyngre av fina Karljohan-svampar och när Björn sedan hittade några fina kantareller var lyckan total. Själv blev jag extremt lycklig över att få tassa runt i den mjuka mossan, att känna skogsdofterna och att få krama ett och annat träd. Väl hemma igen blev det till att rensa och göra artbestämning en andra gång (för säkerhets skull) och lägga svampen på tork. Efter rensningen fick vi ihop 1.9 kilo Karljohan och blygsamma 170 gram kantareller, ganska bra för två amatörer ändå...

Inga kommentarer: